Blog

Novinky na jednom mieste

Krysí válka

Krysí válka

Do ALBI predajní a do e-shopu nám prišla nová kartová hra. Tentokrát sa vžijete do roly krysích rodov, ktoré medzi sebou vedú vojnu na život a na smrť.

Škótska vysočina, 13. storočie

Krysia vojna medzi Eidamákmi a Hermelínmi sa tiahne už od nepamäti a vznikla údajne preto, že princ Plesnivec urazil princeznú Eidamínu, keď jej na bále pri tanci šliapol na chvost. Od tej doby medzi oboma rodmi zúri celkom vyrovnaná vojna.

Keďže majú rovnako silné vojsko, víťazstvo na strane jedného z rodov môže zvrátiť iba skvelý stratég a chrabrý vodca.
Dokážeš prekabátiť svojho protivníka a získať víťazstvo pre svojho pána?
Do boja!

Keďže sa jedná o kartovú hru pre dvoch hráčov, celý herný mechanizmus je zabalený v malej krabičke s rozmermi iba: 11x11x3,4 cm. Po jej otvorení hráč získa 16 hracích kariet, a pravidlá v českom a slovenskom jazyku.

Nenechajte sa zmiasť!

Napriek malému počtu herných súčastí, hra ponúka množstvo hodín zábavy. Karty môžete hrať až v siedmich variantách, pričom každú variantu môžete medzi sebou kombinovať. Tým si môžete každú hru spraviť unikátnu a zábava sa len tak rýchlo nevytratí. Každá hra trvá v priemere 5 minút a je vhodná pre deti od 6 rokov.

Príprava:
Každý hráč si vezme zo sady 8 kariet rovnakej farby.

Inštrukcie:

Začiatok kola:

Hráči vyberú, každý tajne, jednu kartu z ruky a potom ju obaja zároveň otočia. Teraz hráči porovnávajú silu zahraných kariet. Každá karta má svoju hodnotu sily (v ľavom hornom rohu, vedľa mena postavy) a špeciálnu schopnosť, ktorá určí, kto sa stane víťazom kola. Karta s väčšou silou vyhráva, ale niektoré špeciálne schopnosti to môžu zmeniť.
Špeciálne schopnosti majú pred silou vždy prednosť. 

Ďalšie kolá:
Zahrané karty dajte bokom a kartu porazeného otočte lícovou stranou dole, aby bolo jasné, kto kolo vyhral. Hra potom postupuje do ďalšieho kola. Obaja hráči zo svojej ruky vyberú novú kartu a naraz ju odhalia. V prípade remízy (hodnota sily na oboch kartách je rovnaká), sa rozhodnutie o výsledku kola odloží. Karty z nerozhodného kola označte tak, že ich odložíte «naležato», aby bolo jasné, že tieto karty sú zatiaľ nerozhodnuté. Víťaz nasledujúceho kola vyhrá i to kolo, ktoré sa odložilo (rozhodnutie o výsledku kola môže byť odložené i niekoľkokrát za sebou).

Koniec hry:

Hra končí vo chvíli, keď jeden hráč vyhrá 4 kolá. Klan tohto hráča vyhral rozhodujúcu bitku. Pokiaľ sa hráčom karty minú skôr, než jeden hráč vyhrá 4 kolá, vyhlásia remízu a hrajú znova.

Karty a ich zvláštne schopnosti: 

Princ: Táto karta vždy vyhrá kolo okrem súboja, keď stojí proti Princeznej alebo Hudobníkovi. Nie je dôležité, či Nájomný vrah otočil hodnotu sily, Princ porazí aj jeho. Pozor: Pokiaľ súper zahrá Princeznú proti tvojmu Princovi, vyhrá nielen aktuálne kolo, ale rovno i celú hru!

Generál: Generálova sila ovplyvňuje ďalšie kolo. Pokiaľ súper v ďalšom kole zahrá Kúzelníka, nezruší tým Generálovu schopnosť.

Kúzelník: Kúzelník zruší súperovu špeciálnu schopnosť, takže kolo jednoducho vyhráva karta s najvyššou hodnotou sily.

Veľvyslanec: Tento efekt platí, i pokiaľ bolo kolo odložené. Pokiaľ hráč, ktorý zahral kartu Veľvyslanca, vyhrá kolo nasledujúce po odloženom, započíta si 3 víťazstvá.

Nájomný vrah: Nižšia hodnota sily vyhráva kolo okrem kola, kedy sa stretne s Princom.

Zved: Pokiaľ obaja hráči v jednom kole zahrajú kartu Zveda, ich schopnosti sa vzájomne zrušia.

Princezná: Pokiaľ tvoj súper zahrá Princa, hra ihneď končí a ty vyhrávaš nezávisle na počte predchádzajúcich víťazstiev.

Hudobník: Táto schopnosť prebije všetky schopnosti okrem Kúzelníkových.

 

Varianty hry:

Jednotlivé varianty je možné kombinovať medzi sebou.
A. Zradca:
Pred začiatkom hry si obaja hráči náhodne vymenia jednu kartu.
B. Šťastná ruka:
Na začiatku je všetkých 8 kariet zamiešaných a je vytvorený doberajúci balíček. Každý hráč si vytiahne 3 karty a jednu z nich zahrá.
C. Rýchla krysa:
Hru vyhrávajú už 3 víťazstvá namiesto 4.
D. Preťahovaná:
Zamiešajte všetkých 16 kariet. Jeden hráč vytiahne 4 karty, vyberie jednu, ktorú si ponechá a zvyšok dá druhému hráčovi. Ten si opäť jednu kartu vyberie a nechá si ju a zvyšok dá prvému hráčovi a tak ďalej. Po vybraní
prvej sady 4 kariet vytiahne druhý hráč z balíčka nové 4 karty, jednu si nechá a zvyšok dá prvému a podobne dovtedy, kým nejaké karty zostávajú.
E. Dielo náhody:
Zamiešajte všetkých 16 kariet a 8 rozdajte každému hráčovi.
F. Útok Princezien:
Pred začiatkom hry jeden hráč vymení svoju Princeznú za súperovho Princa. To znamená, že jeden hráč začína s oboma Princami a druhý s oboma Princeznami.
G. Cisár
Hrajte trikrát. Vyhráva hráč s dvoma víťazstvami!