Systém turnaja v hre Karak 1 Turnaj sa hrá v základnej verzii hry Karak 1, bez rozšírení, a podľa oficiálnych pravidiel. Súťaží sa v tímovom formáte, kde každý tím pozostáva z dvoch hráčov: dieťaťa do 12 rokov a jeho rodiča alebo súrodenca staršieho ako 12 rokov. Výsledky oboch hráčov sa sčítajú, čím sa určí konečné umiestnenie tímu. Pokiaľ organizátor usúdi, že je tento formát či už kvôli počtu zúčastnených, ale z iného dôvodu nevhodný môže použiť klasický formát súboja jednotlivcov. Priebeh turnaja: • Počet kôl: Turnaj pozostáva z troch herných kôl. • Rozdelenie stolov: Deti a dospelí hrajú pri samostatných stoloch, čím vznikajú dva paralelné turnaje. • Počet hráčov pri stole: Ideálne 3 hráči, v prípade potreby 4 hráči. • Výber postáv: Každý hráč musí počas troch kôl odohrať každú partiu s inou postavou, čím každý tím za celý turnaj môže vyskúšať všetkých šesť dostupných postáv. • Určenie začínajúceho hráča: Začínajúceho hráča určuje hod kockou. Hráč, ktorý pôjde posledný, si ako prvý vyberá svoju postavu, druhý hráč si vyberá ako druhý a hráč, ktorý začína, si vyberá ako posledný. Bodovanie turnaja V každej hre získavajú hráči body podľa svojho umiestnenia: • 1. miesto = 6 bodov • 2. miesto = 3 body • 3. miesto = 2 body • 4. miesto = 1 bod V prípade rovnosti miest sa body za dané pozície sčítajú a spravodlivo rozdelia medzi hráčov. Rozdelenie bodov podľa počtu hráčov pri stole: • Stôl so 4 hráčmi: Vždy sa rozdelí 12 bodov. • Stôl s 3 hráčmi: Vždy sa rozdelí 11 bodov. Na konci turnaja sa každému tímu sčítajú body získané oboma jeho členmi – každý odohrá tri partie (dieťa aj dospelý). Celkový súčet bodov tímu určuje konečné poradie. Rozhodovanie pri zhode bodov Ak majú dva alebo viac tímov rovnaký počet bodov, rozhoduje nasledovné: 1. Celkový počet pokladov nazbieraných oboma členmi tímu počas všetkých hier. 2. Ak je zhoda aj v počte pokladov, rozhoduje celková úspešnosť tímu. Výpočet celkovej úspešnosti hráča Úspešnosť hráča sa počíta ako percentuálny podiel pokladov, ktoré nazbieral v danej hre, na celkovom počte pokladov rozdelených pri stole. Celková úspešnosť hráča je priemer jeho úspešností zo všetkých hier. Príklad výpočtu úspešnosti: • Hráč získal 5,5 pokladov (napr. porazil draka s pokladom v hodnote 1,5). • Ostatní hráči pri stole získali 4, 2 a 1 pokladov. • Celkový počet pokladov pri stole = 5,5 + 4 + 2 + 1 = 12,5. • Podiel hráča = 5,5 / 12,5 = 44%. • Ak boli v ďalších hrách jeho podiely 28,75% a 34%, celková úspešnosť sa vypočíta ako priemer: (44+28,75+34):3=35,6% Po každej hre hráči nahlásia rozhodcovi počet pokladov, na základe čoho sa vypočítajú víťazné body a úspešnosť každého hráča. Rozhodcovia a pravidlá Turnaj riadi hlavný rozhodca. V prípade protestu jeho rozhodnutie preveruje trojčlenná rada rozhodcov, ktorej verdikty sú konečné. Ak nie je možné zabezpečiť nezávislú radu rozhodcov, dvaja členovia môžu byť vybraní spomedzi hráčov, avšak nesmú rozhodovať o sporoch, ktoré sa ich priamo týkajú. Porušenie pravidiel Ak hráč vedome a úmyselne poruší pravidlá, hlavný rozhodca má právo ho okamžite vylúčiť z turnaja. Časové limity • Hlavný rozhodca môže na začiatku kola určiť časový limit pre partiu, ktorý nesmie byť kratší ako 60 minút. • Ak po uplynutí času hra nie je dokončená, odohrá sa ešte dvojkolový dobeh. • Ak hra stále nie je dohraná, zaznamená sa jej aktuálny stav. • V prípade potreby môže byť zavedený časový limit na jednotlivé ťahy hráčov. Zmeny pravidiel Organizátori turnaja si vyhradzujú právo vykonať drobné úpravy pravidiel, ktoré musia byť pred začiatkom turnaja jasne oznámené všetkým účastníkom.