Nakúpte skladové položky z kategórie Kúzelné čítanie nad 30€ a v košíku SI ZAKLIKNITE Adventný kalendár ako darček za 1 cent! 
Do 17. novembra alebo do vypredania darčeka

Obchodné podmienky

Obchodné podmienky

OBCHODNÉ PODMIENKY ELEKTRONICKÉHO OBCHODU ESHOP.ALBI.SK  

  1. Základné ustanovenia 
  2. Predzmluvné informácie
  3. Objednávka tovaru a uzatvorenie kúpnej zmluvy 
  4. Prevzatie tovaru 
  5. Vady tovaru 
  6. Odstúpenie od zmluvy
  7. Alternatívne riešenie sporov
  8. Reklamácia platby 
  9. Ochrana osobných údajov 

ZÁKLADNÉ USTANOVENIA 

Tieto obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán v súvislosti s nákupom tovaru v internetovom obchode prevádzkovanom prostredníctvom internetovej stránky www.albi.sk (ďalej len „E-shop”).

Zmluvné vzťahy založené medzi predávajúcim a kupujúcim pri kúpe tovaru v E-shope sa riadia týmito obchodnými podmienkami a ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa, prípadne ďalšími všeobecne záväznými právnymi predpismi platnými v Slovenskej republike.  

Na účely týchto obchodných podmienok majú nižšie uvedené pojmy nasledovný význam:

Kúpna zmluva – je kúpna zmluva uzatvorená medzi Predávajúcim a Kupujúcim, predmetom ktorej je Tovar. 

Predávajúci (obchodník)  -  je spoločnosť ALBI s.r.o., IČO: 36008303, DIČ: 2020451268, IČ DPH: SK2020451268, so sídlom Oravská ulica 8557/22, 010 01 Žilina, právnická osoba zapísaná v obchodnom registri vedenom Okresným súdom Žilina, oddiel Sro, vložke číslo 3553/L, ktorá v súvislosti s Kúpnou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet. Predávajúci je platcom DPH. Predávajúci priamo alebo prostredníctvom iných podnikateľov dodáva Kupujúcemu Tovar alebo poskytuje Služby. 

Kupujúci - je spotrebiteľ,  teda fyzická osoba, ktorá v súvislosti s Kúpnou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania. 

Tovar – predmet kúpy ponúkaný na predaj prostredníctvom E-shopu. 

Služba – úkony spojené s predajom a dopravou Tovaru objednaného prostredníctvom E-shopu Kupujúcemu. 

Písomné prílohy - dodací list, faktúra, štítok s informáciami o zásielke. 

Celková kúpna cena - vypočítaná celková cena za objednaný Tovar vrátane Služieb

Kontaktné údaje Predávajúceho (v pracovné dni 07:00 – 20:00, so-ne 10:00 - 18:00) 
Infolinka: +421 908 720 000
Email: eshop@albi.sk 
IBAN: SK 37 1100 0000 0026 2715 0263 
SWIFT: TATRSKBX 

V prípade, ak sa Kupujúci domnieva, že Predávajúci porušil svoje povinnosti vyplývajúce mu z príslušných všeobecne záväzných právnych predpisov o ochrane spotrebiteľa môže sa obrátiť s podnetom, či sťažnosťou na orgán dozoru resp. dohľadu:

 

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)

Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1

Odbor výkonu dohľadu

tel. č. 041/763 21 30, 041/724 58 68 

http://www.soi.sk

http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi

PREDZMLUVNÉ INFORMÁCIE

Pred tým, ako Kupujúci odošle objednávku Tovaru, Predávajúci poskytuje Kupujúcemu jasným a zrozumiteľným spôsobom nasledovné informácie:

a) hlavné vlastnosti Tovaru v rozsahu primeranom druhu a povahe Tovaru a forme poskytnutia informácií, uvedené na internetovej stránke E-shopu;

b) obchodné meno a sídlo alebo miesto podnikania obchodníka alebo osoby, v ktorej mene obchodník koná, uvedené v týchto obchodných podmienkach, aj na internetovej stránke E-shopu;

c) telefónne číslo Predávajúceho, uvedené v týchto obchodných podmienkach, aj na internetovej stránke E-shopu;

d) predajnú cenu Tovaru, spôsob, akým sa vypočíta, ak vzhľadom na povahu Tovaru nemožno predajnú cenu určiť vopred, náklady na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky a skutočnosť, že do celkovej ceny môžu byť zarátané ďalšie náklady a poplatky, ak náklady a poplatky nemožno určiť vopred, uvedené na internetovej stránke E-shopu;

e) podmienky plnenia, platobné podmienky, dodacie podmienky a lehotu, do ktorej sa Predávajúci zaväzuje dodať alebo poskytnúť produkt, uvedené v týchto obchodných podmienkach;

f) existenciu a dĺžku trvania zákonnej zodpovednosti Predávajúceho za vady tovaru, digitálneho obsahu alebo digitálnej služby a dostupnosť spotrebiteľskej záruky, ak ju Predávajúci alebo výrobca poskytuje, uvedené v týchto obchodných podmienkach;

g) údaje o funkčnosti veci s digitálnymi prvkami, digitálneho obsahu a digitálnej služby vrátane dostupných technických ochranných opatrení, uvedené na internetovej stránke E-shopu;

h) údaje o kompatibilite a interoperabilite veci s digitálnymi prvkami, digitálneho obsahu a digitálnej služby, ktoré sú Predávajúcemu známe alebo pri ktorých možno rozumne očakávať, že sú Predávajúcemu známe, uvedené na internetovej stránke E-shopu;

i) poučenie o práve Kupujúceho podať Predávajúcemu žiadosť o nápravu podľa osobitného predpisu s uvedením odkazu na webové sídlo, na ktorom sú zverejnené informácie o príslušnom subjekte alternatívneho riešenia sporov, uvedené v týchto obchodných podmienkach;

j) o práve Kupujúceho odstúpiť od Kúpnej zmluvy, o podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od Kúpnej zmluvy, uvedené v týchto obchodných podmienkach;

k) o poskytnutí formuláru na odstúpenie od Kúpnej zmluvy, uvedené v týchto obchodných podmienkach, spolu s poskytnutím formulára na odstúpenie od Kúpnej zmluvy na internetovej stránke E-shopu;

l) o tom, že ak Kupujúci odstúpi od Kúpnej zmluvy, bude znášať náklady spojené s vrátením Tovaru Predávajúcemu, uvedené v týchto obchodných podmienkach;

m) o okolnostiach, za ktorých Kupujúci stráca právo na odstúpenie od Kúpnej zmluvy uvedené v týchto obchodných podmienkach.

OBJEDNÁVKA TOVARU A UZATVORENIE KÚPNEJ ZMLUVY 

Zoznam Tovaru na webstránkach E-shopu je katalógom bežne dodávaného tovaru. Predávajúci nezaručuje okamžitú dostupnosť všetkých zobrazených položiek. Dostupnosť Tovaru bude vždy po overení potvrdená. Pre stanovenie kúpnej ceny je určujúca cena Tovaru zobrazená vo webovom rozhraní E-shopu v dobe potvrdenia objednávky Tovaru. 

Objednávka Tovaru sa uskutočňuje nasledovne: Kupujúci vyberie Tovar, riadne vyplní objednávkový formulár a odošle objednávku. Kupujúci je povinný uviesť správnu a úplnú poštovú alebo fakturačnú adresu, na ktorú má byť objednaný Tovar doručený. Informácie o jednotlivých technických krokoch vedúcich k uzatvoreniu Kúpnej zmluvy sú zrejmé z procesu objednávania Tovaru v E-shope. Kupujúci má možnosť pred odoslaním objednávky túto objednávku skontrolovať a prípadne ju opraviť.  

Aby objednávka Tovaru v E-shope bola zo strany Predávajúceho akceptovaná, musí obsahovať nasledovné náležitosti: 

  • Identifikácia Kupujúceho – meno, priezvisko, fakturačná adresa (ulica, súpisné číslo, obec, PSČ, štát), e-mailová adresu a telefónne číslo (v prípade, že Kupujúci tieto údaje vyplnil pri registrácii v E-shope, údaje sú v prihlásenom stave automaticky predvyplnené.), 
  • Doručovacia adresa (ulica, súpisné číslo, obec, PSČ, štát (v prípade, ak sa doručovacia adresa líši od fakturačnej adresy),
  • kód a požadovaný počet kusov jednotlivých produktov, ktorý jednoznačne určuje predmet objednávky (vyplní systém e-shopu na základe výberu tovaru kupujúceho) 
  • vybraný spôsob platby, 
  • vybraný spôsob dodania tovaru.

Po riadnom vyplnení a odoslaní objednávky Kupujúceho vykoná Predávajúci jej potvrdenie, pokiaľ ide o druh, kúpnu cenu a množstvo Tovaru, ktorý sa zaväzuje Kupujúcemu dodať. Objednávku je možné potvrdiť aj telefonicky. Potvrdením objednávky Tovaru predávajúcim je medzi Predávajúcim a Kupujúcim uzatvorená Kúpna zmluva. Od tohto momentu medzi Kupujúcim a Predávajúcim vznikajú vzájomné práva a povinnosti, ktoré sú vymedzené Kúpnou zmluvou a týmito obchodnými podmienkami, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou tejto Kúpnej zmluvy. 

Predávajúci si vyhradzuje právo nepotvrdiť objednávku Kupujúceho v prípade, ak výrobca prestane dodávať daný Tovar alebo uvedie na trh nové verzie Tovaru. Kupujúci je následne informovaný o nedostupnosti objednaného Tovaru. 

Umiestnením ponuky predaja Tovaru na internetových stránkach E-shopu vyjadruje Predávajúci svoju vôľu uzavrieť Kúpnu zmluvu na Tovar za uvedených podmienok.

Obchodné podmienky sú zobrazené na internetových stránkach E-shopu a je tak umožnená ich archivácia a reprodukcia Kupujúcim. Pred odoslaním objednávky Tovaru Kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s vyššie uvedenými obchodnými podmienkami a bez výhrady s nimi súhlasí. Na tieto obchodné podmienky je Kupujúci dostatočným spôsobom pred odoslaním objednávky upozornený.  

Kúpna zmluva sa uzatvára v slovenskom jazyku. Uzavretá Kúpna zmluva je Predávajúcim archivovaná za účelom jej úspešného splnenia a nie je prístupná tretím stranám. Náklady na použitie komunikačných prostriedkov na diaľku (telefón, internet atď.) pre uskutočnenie objednávky sú v bežnej výške, v závislosti na tarifikácii telekomunikačných služieb, ktoré Kupujúci používa, a Kupujúci si tieto náklady uhrádza sám. 

 

Všetky ceny uvedené na internetových stránkach E-shopu sú s DPH. Ceny Tovaru si môže Kupujúci overiť pri jednotlivých položkách Tovaru. Pred odoslaním objednávky Tovaru bude vypočítaná Celková kúpna cena za Tovar a Služby za uvedených podmienok vrátane súvisiacich poplatkov, ktorú Kupujúci akceptuje odoslaním objednávky Tovaru. 

Stornovanie objednávky  

Kupujúci môžu bez udania dôvodu stornovať svoju objednávku až do jej potvrdenia Predávajúcim. 

Dodacia lehota 

Ak je objednaný Tovar v okamihu objednávky na sklade, bude expedovaný nasledujúci pracovný deň po potvrdení objednávky Predávajúcim. V prípade možného oneskorenia expedovania objednávky bude táto skutočnosť uvedená priamo na stránke eshop.albi.sk. Dodacia lehota závisí ďalej od zvoleného spôsobu dopravy Tovaru. V rámci General Logistics Systems Slovakia s.r.o. (ďalej len „GLS”) a Packety je štandardná lehota doručenia Tovaru do troch pracovných dní od potvrdenia objednávky Tovaru. 

Spôsob dopravy 

Dopravu Tovaru na určenú adresu zabezpečuje Predávajúci iba na územie Slovenskej republiky. Náklady na dopravu Tovaru sa líšia podľa zvoleného spôsobu dopravy. Konkrétny spôsob dodania Tovaru si zvolí Kupujúci sám, podľa Predávajúcim vymedzených spôsobov dopravy. Prehľad dopravcov je uvedený na internetových stránkach E-shopu v sekcii Všetko o nákupe > Spôsoby doručenia.  

Spôsob platby 

Kupujúci má niekoľko možností, ako uhradiť kúpnu cenu za Tovar. Tovar je možné v plnej výške uhradiť dobierkou pri prevzatí Tovaru alebo elektronicky prostredníctvom platobného systému integrovaného do E-shopu. Zásielka s Tovarom vždy obsahuje návod k použitiu výrobku, ak to daný výrobok vyžaduje. Daňový doklad zasielame k objednávkam elektronicky, na e-mailovú adresu uvedenú v objednávke.

Zaokrúhľovanie dobierkových súm na 0 a 5 centov

Vzhľadom na právnu úpravu, ktorej cieľom je obmedzenie obehu drobných mincí a keďže vopred nie je možné určiť, aký spôsob úhrady dobierky si Kupujúci pri preberaní Tovaru zvolí (v hotovosti alebo bezhotovostne), všetky objednávky vytvorené so zvoleným spôsobom platby DOBIERKA, budú mať finálnu sumu Celkovej kúpnej ceny zaokrúhlenú na 0 alebo 5 centov.

PREVZATIE TOVARU 

Pri preberaní Tovaru od dopravcu Kupujúci skontroluje obsah a stav zásielky, či nie je zásielka poškodená. V prípade mechanického poškodenia obalu výrobku alebo výrobku samotného je Kupujúci povinný spísať za prítomnosti dopravcu záznam o poškodení zásielky a nechať si túto skutočnosť dopravcom potvrdiť. Vyhotovený záznam bude pre Kupujúceho podkladom pre uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady Tovaru (reklamáciu) podľa nižšie uvedených podmienok. Podpísaním dodacieho listu dopravcovi Kupujúci potvrdzuje, že Tovar dorazil mechanicky nepoškodený. Ustanovením tohto článku nie sú dotknuté práva Kupujúceho zo zodpovednosti za vady Tovaru.

VADY TOVARU

Tovar musí byť v súlade s dohodnutými požiadavkami a so všeobecnými požiadavkami.

Tovar je v súlade s dohodnutými požiadavkami, ak najmä:

a) zodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite vymedzeným v Kúpnej zmluve,

b) je vhodný na konkrétny účel, s ktorým Predávajúci oboznámil Kupujúceho najneskôr pri uzavretí Kúpnej zmluvy a s ktorým Kupujúci súhlasil,

c) vyznačuje sa v Kúpnej zmluve vymedzenou schopnosťou plniť funkcie s ohľadom na svoj účel,

d) vyznačuje sa v Kúpnej zmluve vymedzenou schopnosťou fungovať s hardvérom alebo softvérom, s ktorými sa vec rovnakého druhu bežne používa, bez potreby zmeny predanej veci, hardvéru alebo softvéru, a v Kúpnej zmluve vymedzenou schopnosťou fungovať s hardvérom alebo softvérom odlišnými od tých, s ktorými sa vec rovnakého druhu bežne používa,

e) vyznačuje sa ďalšími vlastnosťami vymedzenými v Kúpnej zmluve,

f) je dodaný so všetkým príslušenstvom vymedzeným v Kúpnej zmluve,

g) je dodaný s návodom na použitie vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ako bolo vymedzené v Kúpnej zmluve a

h) sú dodané aktualizácie vymedzené v Kúpnej zmluve, ak ide o vec s digitálnymi prvkami.

Tovar je v súlade so všeobecnými požiadavkami, ak:

a) je vhodný na všetky účely, na ktoré sa vec rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy alebo na kódexy správania platné pre príslušné odvetvie, ak technické normy neboli vypracované,

b) zodpovedá opisu a kvalite vzorky alebo modelu, ktoré Predávajúci sprístupnil Kupujúcemu pred uzavretím Kúpnej zmluvy,

c) je dodaný s príslušenstvom, obalom a návodmi vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ktoré môže Kupujúci dôvodne očakávať, a

d) je dodaný v množstve, kvalite a s vlastnosťami vrátane funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a schopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť (životnosť), aké sú bežné pre vec rovnakého druhu a aké môže Kupujúci dôvodne očakávať vzhľadom na povahu Tovaru a s prihliadnutím na akékoľvek verejné vyhlásenie predávajúceho alebo inej osoby v rovnakom dodávateľskom reťazci vrátane výrobcu, alebo v ich mene, a to najmä pri propagácii Tovaru alebo na jej označení.

Tovar má vady, ak nie je v súlade s vyššie uvedenými dohodnutými a všeobecnými požiadavkami alebo ak jeho používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva.

Zodpovednosť predávajúceho za vady tovaru

Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu za akúkoľvek vadu, ktorú má predaný Tovar v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania Tovaru. Pri použitom Tovare sa môže Predávajúci s Kupujúcim dohodnúť na kratšej dobe zodpovednosti Predávajúceho za vady, nie však kratšej ako jeden rok od dodania Tovaru. Ak sa vada prejaví do uplynutia tejto doby, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mal Tovar už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahu Tovaru alebo vady. 

Pri použitom Tovare sa Predávajúci a Kupujúci môžu dohodnúť na kratšej dobe zodpovednosti Predávajúceho za vady, nie však kratšej ako jeden rok od dodania Tovaru.

V prípade, ak výrobca objednaného Tovaru poskytne na tento Tovar spotrebiteľskú záruku podľa § 626 Občianskeho zákonníka, Predávajúci poskytne Kupujúcemu záručný list na trvanlivom médiu najneskôr v čase dodania Tovaru v slovenskom jazyku alebo so súhlasom Kupujúceho v inom jazyku. Práva Kupujúceho zo zodpovednosti za vady Tovaru nie sú spotrebiteľskou zárukou dotknuté.

Vytknutie vady (reklamácia) 

Kupujúci môže vytknúť vadu/reklamovať Tovar prostredníctvom elektronického formulára Retino na umiestneného tu: Reklamácie a vrátenie tovaru na e-shope predávajúceho. Vytknutie vady (reklamácie) Prostredníctvom elektronického formulára Retino umožňuje Predávajúcemu aj Kupujúcemu v reálnom čase sledovať stav reklamácie s tým, že o každej zmene je Kupujúci informovaný prostredníctvom elektronickej správy (vygenerovanie štítku spätnej dopravy, doručenie zásielky do skladu, oprava, refundácie a pod.) Pro pohodlnú reklamáciu prostredníctvom služby Retino prejdite na elektronický formulár TU: (budete potrebovať iba číslo objednávky a e-mail).

Ak kupujúci nemá záujem využiť reklamačný systém Retino, môže reklamáciu oznámiť taktiež telefonicky, na čísle 0908 720 000 alebo e-mailom na adresu elektronickej pošty eshop@albi.sk.  Vzorový reklamačný formulár je k dispozícii TU.

Bez ohľadu na spôsob vytknutia vady, Predávajúci poskytne Kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady (potvrdenie o reklamácii) bezodkladne po vytknutí vady Kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota na odstránenie vady nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Predávajúci nemôže ovplyvniť.

Tovar je vhodné zasielať v originálnom obale alebo vyhovujúcom prepravnom obale, pretože predávajúci neručí za prípadné mechanické poškodenie pred prijatím tovaru. V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci právo na náhradu nákladov na uplatnenie reklamácie v nutnej výške k bezpečnému doručeniu (kupujúci musí doložiť doklad k tejto preprave). V prípade neoprávnenej reklamácie nemá kupujúci nárok na náhradu svojich nákladov spojených s vybavením reklamácie a predávajúci bude kupujúcemu účtovať prepravné náklady tovaru spojené s vrátením reklamovaného tovaru kupujúcemu. V prípade neoprávnenej reklamácie sa záručná doba nepredlžuje. 

Prevzatý tovar bude testovaný iba na uvedenú závadu. Zásielky, u ktorých nie je jasné, prečo k nám boli zaslané, budú vrátené odosielateľovi. V prípade, že kupujúci nevyužije elektronický systém Retino, odporúča predávajúci kupujúcemu zaslať spoločne s reklamovaným tovarom Reklamačný list, ktorý výrazne zjednoduší identifikáciu zásielky a rýchlejšie vybavenie požiadavku.

Vybavenie reklamácie 

Ak Predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi Kupujúcemu. Ak Kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.

Ak Predávajúci zodpovedá za vadu Tovaru, Kupujúci má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť.

Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou Tovaru alebo opravou Tovaru. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal Tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil Kupujúcemu značné ťažkosti.

Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti.

Predávajúci opraví alebo vymení Tovar spravidla ihneď po prijatí reklamovaného Tovaru, inak v primeranej lehote po tom, čo Kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí Kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý Kupujúci Tovar požadoval.

Na účely opravy alebo výmeny Kupujúci odovzdá alebo sprístupní Tovar Predávajúcemu na adrese skladu – Distribuční centrum Albi Česká republika a.s., Oddělení péče o zákazníka, Lhota za Červeným Kostelcem 439, Červený Kostelec 549 41.

Predávajúci dodá opravený Tovar alebo náhradný Tovar Kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu Kupujúci dodal vadný Tovar, ak sa strany nedohodnú inak. Ak Kupujúci neprevezme Tovar v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ho mal prevziať, môže Predávajúci vec predať. Ak ide o Tovar väčšej hodnoty, Predávajúci Kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja Tovaru po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jeho úschovu a predaj, ak Kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote vedenej Predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji Tovaru. Predávajúci môže Tovar na vlastné náklady zničiť, ak sa ho nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré Predávajúci účelne vynaložil na úschovu Tovaru, a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jeho predaj.

Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny Tovaru alebo môže odstúpiť od Kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak

a) Predávajúci Tovar neopravil ani nevymenil,

b) Predávajúci odmietol odstrániť vadu,

c) Tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,

d) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od Kúpnej zmluvy, alebo

e) Predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Kupujúceho.

Pre pohodlné odstúpenie od Kúpnej zmluvy prostredníctvom služby Retino prejdite na elektronický formulár TU (budete potrebovať iba číslo objednávky a mail).

Pre písomné oznámenie o odstúpení od Kúpnej zmluvy môžete využiť tento vzorový formulár. Na stiahnutie TU.

Ak sa Kúpna zmluva týka kúpy viacerých Tovarov, Kupujúci môže odstúpiť od Kúpnej zmluvy len vo vzťahu k vadnému Tovaru. Vo vzťahu k ostatnému Tovaru/ostatným Tovarom môže Kupujúci odstúpiť, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatný Tovar/ostatné Tovary bez vadného Tovaru.

Kupujúci nemôže odstúpiť od Kúpnej zmluvy, ak sa Kupujúci spolupodieľal na vzniku vady, alebo ak je vada zanedbateľná.

Kupujúci po odstúpení od Kúpnej zmluvy (v rámci reklamácie) alebo jej časti vráti Tovar Predávajúcemu na náklady Predávajúceho.

Predávajúci po odstúpení od Kúpnej zmluvy vráti Kupujúcemu kúpnu cenu Tovaru najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia Tovaru Predávajúcemu alebo po preukázaní, že Kupujúci zaslal Tovar Predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.

Predávajúci vráti kúpnu cenu Tovaru Kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak Kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša Predávajúci.

ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

Právo kupujúceho na odstúpenie od zmluvy

Kupujúci má právo na odstúpenie od Kúpnej zmluvy bez udania dôvodu do 30 dní odo dňa, prevzatia Tovaru. Tovar sa považuje za prevzatý Kupujúcim okamihom, keď Kupujúci alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného Tovaru, alebo ak sa:

  • Tovary objednané Kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia Tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
  • dodáva Tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
  • Tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého Tovaru.

Kupujúci nemôže odstúpiť od Kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je:

  • predaj Tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek Kupujúceho,
  • predaj Tovaru vyrobeného na mieru alebo Tovaru určeného výslovne pre Kupujúceho,
  • dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
  • dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
  • dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
  • dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak dodávanie digitálneho obsahu začalo a spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy.

Právo predávajúceho na odstúpenie od zmluvy

Predávajúci je oprávnený od zmluvy odstúpiť iba do okamihu odoslania tovaru, a to v prípade nedostupnosti tovaru, v prípade objednania tovaru s akčnou cenou (zľavou) vo väčšom ako obvyklom množstve alebo, ak nie je kupujúcim spotrebiteľ, v prípade výraznej zmeny jeho ceny. Pred odstúpením je predávajúci vždy povinný kontaktovať kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe.

Postup v prípade odstúpenia od zmluvy

Kupujúci môže od Kúpnej zmluvy odstúpiť tak, že túto skutočnosť oznámi Predávajúcemu a to najneskôr 14. deň od prevzatia Tovaru prostredníctvom elektronického formulára Retino (elektronický formulár TU, budete potrebovať iba číslo objednávky a e-mail). Odstúpenie od zmluvy prostredníctvom elektronického formulára Retino umožňuje Predávajúcemu aj Kupujúcemu v reálnom čase sledovať stav odstúpenia od Kúpnej zmluvy s tým, že o každej zmene je Kupujúci informovaný prostredníctvom elektronickej správy (vygenerovanie štítku spätnej dopravy, doručenie zásielky do skladu, refundácia a pod.).

Kupujúci môže v stanovenej lehote od Kúpnej zmluvy odstúpiť tiež doručením oznámenia o odstúpení od Kúpnej zmluvy na e-mailovú adresu eshop@albi.sk, písomne na adresu Distribuční centrum Albi Česká republika a.s., Oddělení péče o zákazníka, Lhota za Červeným Kostelcem 439, Červený Kostelec 549 41, či iným spôsobom (telefonicky na Zákazníckej linke +421 908 720 000). Pre písomné oznámenie o odstúpení od zmluvy môžete využiť tento vzorový formulár. Na stiahnutie TU. Zásielky mimo elektronickú službu Retino, z ktorých nie je jasné, prečo k nám boli zaslané, budú vrátené odosielateľovi.

Predávajúci je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od Kúpnej zmluvy poskytnúť Kupujúcemu potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak Kupujúci odstúpil od Kúpnej zmluvy použitím elektronického formulára Retino na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní E-shopu.

V prípade odstúpenia od zmluvy sa Kúpna zmluva od začiatku ruší. Kupujúci je povinný Tovar vrátiť Predávajúcemu do 14 dní od odstúpenia od Kúpnej zmluvy predávajúcemu. Ak Kupujúci odstúpi od Kúpnej zmluvy, znáša Kupujúci náklady spojené s vrátením tovaru Predávajúcemu. V prípade spätných zásielok prostredníctvom elektronickej služby Retino, sú náklady na spätnú dopravu započítané proti nároku Kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny Tovaru – o danej skutočnosti systém informuje pri ponúkanej spätnej doprave systému Retino a výberom tohto spôsobu vrátenia Tovaru s tým Kupujúci vysloví svoj súhlas.

V prípade odstúpenia od zmluvy Kupujúcim, vráti Predávajúci Kupujúcemu všetky platby prijaté od Kupujúceho na základe alebo v súvislosti s Kúpnou zmluvou  do 14 dní od doručenia oznámenia o odstúpení od Kúpnej zmluvy, vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov, a to rovnakým spôsobom, akým ich Predávajúci od Kupujúceho prijal. Ak Kupujúci odstúpi od Kúpnej zmluvy, Predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky Kupujúcemu skôr, než mu Kupujúci Tovar vráti, alebo preukáže, že Tovar Predávajúcemu odoslal.

Ak bol k Tovaru, ohľadne ktorého Kupujúci odstupuje od Kúpnej zmluvy, poskytnutý darček, Kupujúci je povinný spolu s Tovarom vrátiť aj poskytnutý darček.

Ak bol Tovar, ohľadne ktorého Kupujúci odstupuje od Kúpnej zmluvy, kupovaný v rámci "Výhodného balenia" (balenie viacerých produktov za výhodnejšiu cenu), Kupujúci je povinný vrátiť všetky produkty, ktoré predmetné Výhodné balenie obsahovalo.

ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV PRI REKLAMÁCII 

Kupujúci má právo požiadať Predávajúceho o nápravu spôsobu vybavenia reklamácie alebo ak sa domnieva, že boli v procese reklamácie porušené jeho práva. Žiadosť o nápravu Kupujúci zasiela e-mailom na adresu elektronickej pošty eshop@albi.sk. Pokiaľ Predávajúci odpovie zamietnutím alebo do 30 dní neodpovie vôbec, má Kupujúci právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa zákona č. 391/2015 Z. z. Subjektami alternatívneho riešenia sporov podľa § 3 zákona 391/2015 Z.z. sú orgány a oprávnené právnické osoby, ktorých zoznam nájdete na stránke ministerstva hospodárstva https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1. Návrh možno podať spôsobom, ktorý je bližšie špecifikovaný v §12 zákona 391/2015 Z.z. 

Návrh na alternatívne riešenie spotrebiteľského sporu môže Kupujúci podať taktiež on-line pomocou platformy alternatívneho riešenia sporov, ktorú nájde na adrese: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK

Alternatívne riešenie sporov nemožno začať v prípade, že hodnota sporu je menšia ako 20 €. Subjekt alternatívneho riešenia sporov  môže od spotrebiteľa žiadať poplatok za začatie alternatívneho riešenia sporov do maximálnej výšky 5 € s DPH.

REKLAMÁCIA PLATBY

Platby prostredníctvom systémov okamžitých platieb sú vykonávané cez platobnú bránu spoločnosti Comgate Payments, a.s., so sídlom Gočárova třída 1754/48b, 500 02 Hradec Králové, IČ (IČO): 27924505, DIČ CZ27924505.  V prípade, ak Kupujúci chce reklamovať platbu za Tovar, vykonanú prostredníctvom platobnej brány Comgate, bude reklamácia Kupujúcim uplatnená u Predávajúceho, ktorý od Kupujúceho získa potrebné údaje k riešeniu reklamácie. Potrebné údaje k reklamácii: telefónny alebo e-mailový kontakt Kupujúceho a číslo objednávky. Predávajúci následne tieto údaje poskytne spoločnosti Comgate, ktorá na základe predložených údajov vykoná šetrenia na overenie oprávnenosti reklamácie. O výsledku reklamačného procesu bude Kupujúceho informovať Predávajúci bez zbytočného odkladu po ukončení reklamačného konania.  

Pre prípadné reklamovanie platby v hotovosti kuriérovi/na výdajnom mieste spoločnostiam:

  • General Logistics Systems Slovakia s.r.o., so sídlom Budča 1039, 962 33 Budča, Slovenská Republika, alebo 
  • Packeta Slovakia s.r.o., so sídlom Sliačska 1E, 831 02 Bratislava – Nové Mesto, Slovenská Republika

musí Kupujúci disponovať potvrdením o platbe, ktoré Kupujúci dostane pri odovzdávaní platby kuriérovi. Potrebné údaje k reklamácii: telefónny alebo e-mailový kontakt na kupujúceho a číslo objednávky. Predávajúci následne tieto údaje poskytne predmetnej spoločnosti, ktorá na základe predložených údajov vykoná šetrenia na overenie oprávnenosti reklamácie. O výsledku reklamačného procesu bude užívateľa informovať Predávajúci bez zbytočného odkladu po ukončení reklamačného konania. 

OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

Spôsob a podmienky spracúvania osobných údajov Kupujúceho, ku ktorým dochádza na základe Kúpnej zmluvy uzatvorenej v zmysle týchto obchodných podmienok, ako aj informácie o právach Kupujúceho ako dotknutej osoby sú špecifikované v Pravidlách ochrany osobných údajov.  

Obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 22. 8. 2025.


Archív obchodných podmienok

Nahor